Na temat Energii, czyli życiodajnej siły, służącej do życia na 100%


Dzisiaj będzie o Energii lub przynajmniej taki jest plan. Energii? Jako o życiowej silę, wykorzystywanej do prostych rzeczy i tych bardziej ambitnych kroków.

Będę się odnosił do szachów, bo akurat teraz mam takie doświadczenia. Po miesiącu regularnych rozgrywek naszła mnie refleksja, że kluczem do wygranej jest Energia - mając ją, każdy ruch jest lepszy i lepszy, a to kształtuje całość.

Trochę się wstydziłem pisać o tym, bo to jest Prawda, a proste rzeczy najgorzej przechodzą przez gardło - jak to śpiewał Muniek Staszczyk.

Czym jest Energia?

Tutaj mógłbym zacytować coś z Gwiezdnych Wojen, ale to pojęcie wbrew pozorom nie jest niczym fantastycznym, a jedynie siłą do działania, wszelakiego działania.

Raper Kękę śpiewał, że nie modli się o dary, lecz o wewnętrzną siłę. To bardzo mądre podejście i też robię podobnie, chociaż inne życzenia wypowiadam, gdy kończę urodziny.

Moc, Energia, Amfetamina!

Stymulanty lub kawa potrafią zwiększyć energie, lecz w sztuczny sposób.

Jakie są naturalne źródła Energii?

Myślę, że zdecydowana większość ludzi ma subiektywny odbiór siły życiowej. Pobiera go w sposób naturalny poprzez różne czynności. Nawet nie myśli o tym, że miałoby czegoś zabraknąć. Ma to jakby w "pakiecie".

Ja z kolei jestem człowiekiem, który swego czasu stracił wszystko, łącznie z opisywaną Energią.

Po moich doświadczeniach wynika, że jedne rzeczy pomagają, a drugie nie, ale nie chcę się w szczegóły zaglądać.

Na końcu Młodzieńcze i Pannico!

Ten post będzie otwierał temat Energii, do którego może jeszcze na blogu wrócimy. Napiszcie proszę, co myślicie na ten temat. Każda uwaga może być cenna.

Z racji, że miały być krótsze posty to już kończę!

Komentarze

  1. Energia to coś co każdy czuje subiektywnie. Powiem dla przykładu, że czuję ją u się w Andach…tu wręcz odwrotnie. Chociaż jeśli istnieje pojęcie złej energii ….

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w Andach jest wszystko tanio i legalnie liscie koki? Bo mysle o przeprowadzce.

      Myślę, że jest dobra i zła energia, ale tutaj raczej mi chodzi o energie sama w sobie jako neutralna siłe

      Usuń
  2. Klik dobry:)
    O energii wystarczy mi wiedzieć, że tylko odpowiednio duży jej zapas zapewnia zdrowie i dobre samopoczucie. Każdy czerpie energię z czego innego. Czasem dostaję zastrzyk energii z nie wiadomo czego. Wtedy czuję, że góry mogę przenosić.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sobie uświadomiłem, że na aktualnym etapie życia 2 rzeczy dają mi najwięcej energii czy też satysfkacji. Mianowicie: 1. Pisanie oraz 2. Nauka szachów. Obie te rzeczy nie są motywowane pieniędzmi, ale czystym rozwojem.

      Usuń
  3. Źródłem energii może być wszystko, nawet druga osoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak.

      Natomiast czerpanie energii z ludzi może kojarzyć się z tzw wampiryzmem. Tak w ezoteryce to się nazywa. Podobno są wampiry energetyczne, które z nas ciągną prąd, chociaż tak z dystansem w to wierzę.

      Usuń

Prześlij komentarz

Błagam zniszcz mnie lub dodaj mi miłości.

Popularne posty z tego bloga

Moje zmartwienia i wątpliwości. (wersja 3x1)

Nadzieja matką wiary...

Nota biograficzna na mój temat - cała prawda