Co aktualnie czytam? Krótkie opisy 3 książek.

Tego posta miałem dzisiaj nie pisać, bo wypadło bardzo dużo rzeczy w tym nadchodzący mecz z Argentyną. Ale jest 19:20, więc jeszcze zdążę.

Tematem przewodnim są książki, które czytam lub przeczytałem w ostatnim czasie.

Hłasko


Nie będę ukrywał, że to właśnie piosenka Pezeta i Sokoła pomogła mi odkryć tych genialnych pisarzy.

Już po przesłuchaniu kawałka przypomniałem sobie, że książki Hłasko są u mnie w starej szafie. Wyciągnąłem jedną sztukę - zbiór opowiadań. No i aktualnie właśnie to czytam.

Pierwsze opowiadanie jest na temat pracowników firmy transportowej. Wciągnęło mnie lekko. Klimat brudnego PRLu. Realizm. Tytuł to "Baza Sokołowska". Wczytuję się w kolejne rozdziały. Pierwsze wrażenia Marka Hłasko są bardzo obiecujące. Czuję jakbym miał spotkanie z kimś porównywalnym do Tołstoja albo Gombrowicza.

Nowy Wspaniały Świat

To tytuł ostatniej książki, która przeczytałem, a zwlekałem z tym chyba z rok. Leżała na półce w kolejce. Wiedziałem, że to będzie gruba berta, ponieważ mówimy o Anty-utopii: klasyce literatury science fiction. Coś jak "Rok 1984" za którym szaleję.

Nowy wspaniały Świat opowiada o rzeczywistości w której ludzi się "hoduje". Tworzą setki bliźniąt i masowo je tak wychowują, żeby każde było szczęśliwe w swoim małym świecie. Alfy przykładowo zajmują wysokie stanowiska, a Epsiliony to swołocz wykonująca fizyczną pracę. Jednak tak jedni jak i drudzy są szczęśliwy w swoich zadaniach.

Nie będę zagłębiał się specjalnie w fabułę. Myślę, że dla fanów sci-fi pozycja obowiązkowa. Świat Huxleya daje do myślenia.

Po zachodzie Słońca

To tytuł przed ostatniej książki, którą przeczytałem. Zbiór opowiadań Stephena Kinga. Zupełnie mi się nie podobał. Mało akcji, dużo nic nie wnoszących opisów. Ogólnie słabizna.

Na dzisiaj

To tyle. Opisy 3 książeczek dla Was. Niedługo wymienię filmy czy seriale jakie oglądam. Pozdrawiam Was cieplutko i idę oglądać mecz.


 

Komentarze

  1. Mecz jednak trzeba było odpuścić…
    Widziane z E.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypomniałeś dawno temu czytane lektury. Nie tą książkę wybrałeś z Kinga listy wydań polskich: https://lubimyczytac.pl/autor/13997/stephen-king polecem Billy Summers.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Błagam zniszcz mnie lub dodaj mi miłości.

Popularne posty z tego bloga

Moje zmartwienia i wątpliwości. (wersja 3x1)

Nadzieja matką wiary...

Pierwsza kaligrafia pisma automatycznego