Kwestia wybrania zawodu. Moje refleksje na temat grafiki komputerowej plus nieco o życiu.





Właściwie to chciałem pokierować tekst w kierunku paru kwestii.

Po pierwsze...

Moje artykuły zazwyczaj (albo zawsze) mają jedną naczelną zasadę. Tzn. jest to pełen spontan. Brak jednolitego pomysłu, o tym co chcę napisać. W ten sposób po prostu wylewam swoje smutki, żale i szczęście na biały ekran.

Kwestia pracy - planu życia

Niedawno pisałem o konstrukcji mojego życia - jak ja to widzę. Zaznaczyłem, że jest wyraźny podział na Rozwój Własny i Rozrywkę. To drugie to podstawa, a to pierwsze priorytet, ale odkryłem, (może to banalne) że jest trzecia rzecz, a mianowicie Praca.

Wczoraj udało mi się spełnić owe dwa warunki. Zrobiłem mnóstwo rzeczy, ale wieczorem czułem brak i nie mogłem zasnąć i wtedy do mnie dotarło, że trzeba jeszcze jednego elementu. Że organizm podświadomie zdaje sobie z tego sprawę i tylko czeka na moje działanie.

Gdzie mogę pracować - w jakim kierunku się rozwijać?

1. Grafika komputerowa.

2. Informatyka.

3. Marketing SEO i reklama.

4. Język angielski

Powyżej grupa działań, które są potencjalnymi zawodami w przyszłości. Na jednych znam się troszkę, na innych wcale.

Grafika - bycie artystą?

Ten kierunek mnie najbardziej nakręca. Przede wszystkim jest to ciekawa i samotna praca. Można zarabiać w korporacji albo jako wolny strzelec - co też jest plusem. Do tego dochodzi status bycia artystą. Ucząc się rysować i obsługiwać programy można wyrażać się czymś głębszym. Nawet do bloga to pasuje, bo mógłbym tworzyć grafiki pod własne teksty.

Kino niezależne

Stworzyłem 2 filmy krótkometrażowe, które będą online w przyszłości. Ale nie o to chodzi. Obiecałem sobie jako młody facet, że do końca życia będę się zajmował kinem - filmami. No i zajęcie się grafiką komputerową daje furtkę do tego pomysłu, ponieważ mógłbym wyrażać się, tworząc animowane krótkometrażówki.

Jakimś cudem napisałem dziś konkretnie

Chętnie przeczytam Wasze refleksje w komentarzach. Może macie doświadczenie - jak uczyć się rysunku / malarstwa / grafiki?

A może znacie inny zawód, który można wykonywać jako freelancer i nie jest zbyt trudny?

Dziękuję za uwagę.

Kacper137(((7)))#991

Komentarze

  1. Przekleństwem zawsze jest zbyt szeroki wybór możliwości przy braku osobistych zainteresowań. Czas "omnibusów" wiedzy i kultury już przeminął, a trzymania kilku srok za ogon wiesz czym się kończy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyjąłeś mi to z głowy. wczoraj myslalem o tych kilku srokach.

      ciezko polaczyc mi zainteresowanie z poszczegolnym zawodem.

      zobaczymy co dalej. dzieki za komentarz!

      Usuń
  2. to idź za tym co najbardziej nakręca, to może pozwolić spełniać się na wielu płaszczyznach... ja poszłam za rozsądkiem i ... hm, teraz mam stabilizację, ale...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najbardziej zastanawiam sie nad grafika i markietngiem. grafika jest ciekawa za to raczej samotna. a marketing ma wiele kłamstw ale wsród ludzi się pracuje...

      Usuń
  3. Przeczytałam właśnie Twój komentarz, u mnie na blogu, mimo, że minął niemalże rok, odkąd go napisałeś. Może i ja wrócę do publikowania za jakiś czas. Myślę nad tym od paru dni.

    Grafikiem nie jestem, ale kończyłam studia plastyczne. Gdybyś chciał pogadać, odezwij się.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Błagam zniszcz mnie lub dodaj mi miłości.

Popularne posty z tego bloga

Moje zmartwienia i wątpliwości. (wersja 3x1)

Nadzieja matką wiary...

Pierwsza kaligrafia pisma automatycznego