Racja jest po jednej stronie (Biały wiersz)

Bardzo duży był ten dach czterech snów.

Powiedział w nocy mi, dość tego idź pan gdzieś.

Naocznie widziałem, że spełnić ma się jeden dzień.

Czekam na niego wciąż. Ratując łzy od cieni wdzięk.

Bezczelny pismak powie mi, iż jego racja jest.

Ja powiem, że nie wierzę mu. Ani krzty.

Balonem leć, choć ciężko jest. Wygrać masz, bo taki sen.

Żołnierzem bądź i o życie walcz.

Przepowiednia spełni się i wtedy prosto marsz.

Zamykam już mój domek dusz.

Narodzi się zupełnie nowy świat.

Gdzie Ty i ja w miłości będziemy trwać.  

Komentarze

  1. Wtorkowe rano
    Tarotowe kolory
    Smoka umysłu
    Twój wiersz jest całkiem gites
    Tanka recenzjonalna

    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tanka czyli Czołgu? xd

      Usuń
    2. nie, tanka to taki rodzaj wiersza japońskiego, jakby rozszerzenie haiku...
      ...
      ale tanka (thanka) to także nazwa tybetańskiego obrazu malowanego, a czasem haftowanego, o tematyce religijnej (buddyzm tybetański) służąca nie tylko do dekoracji, ale także jako pomoc, rekwizyt w medytacji (techniką wizualizacyjną)...
      oczywiście z poezją japońską nie ma to nic wspólnego, zbieżność słów, nazw...

      Usuń
    3. sorry, nie wiedzieć czemu wylogowało mnie znienacka :)

      Usuń
  2. Walczyć o siebie trzeba, trzeba...

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgaduję, że o niczym dobrym ta przepowiednia...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygrac masz bo taki sen... czyli senni bogowie stoja po stronie podmiotu lirycznego?
    Skoro ma sie wsparcie bogow to chyba mozna uspic rozum i rozsadek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sredniowieczu bylo tak, ze armia idąc na wojnie myslala, ze stoi za nimi Bóg. Przeciwna myslala dokladnie to samo... daleko nie zaszli...

      Usuń
    2. "Wygrac masz, bo taki sen" Ze wcale nie chodzi o wygraną, to jest tylko taki nastrój, że dzisiaj sobie wygram...

      Usuń
    3. nie zawsze to był ten sam bóg... choćby podczas krucjat, gdy walczyli muzułmanie z chrześcijanami, albo przed chrystianizacją Europy, gdzie też obie strony miały swoich bogów... za to zabawnie było z Mongołami, którzy pierwotnie też mieli swoich bogów, ale podczas podbojów konwertowali na wiarę w bogów podbitych narodów, a gdy podbili Chiny było jeszcze zabawniej, bo przechodzili na buddyzm, w którym żadnych bogów nie ma...

      Usuń
    4. dobrze wiedzieć, to ciekawe

      Usuń
  5. " Narodzi się zupełnie nowy świat"- brzmi obiecująco i mam nadzieję, że myślisz o czymś dobrym biorąc pod uwagę ostatnią linijkę wiersza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nasz rozwój i przemiany sa poczatkiem nowego swiata.

      Usuń

Prześlij komentarz

Błagam zniszcz mnie lub dodaj mi miłości.

Popularne posty z tego bloga

Moje zmartwienia i wątpliwości. (wersja 3x1)

Nadzieja matką wiary...

Pierwsza kaligrafia pisma automatycznego